Závod se konal na profesionálním testovacím oválu polygonu TATRA v Kopřivnici. Cílem bylo připravit co možná nejspolehlivější Babettu a ujet na ní v týmu 2-7 jezdců, kteří se budou střídat dle svého uvážení, za 12 hodin co možná nejvíc kilometrů (kol) s minimem, nebo nejlépe žádnými poruchami.
Posledních 30 let se nic podobného na Babettách nejelo. Před pár lety nás chytl tento článek, který vyšel v Auto moto revue v roce 1988, kde skupina 3 týmů po dvou jezdcích kroužila 24 hodin po Hungaroringu na originálních Babettách a najeli za tu dobu přes 1000 km. Řekli jsme si, to je ono, přesně tohle by se mělo podniknout, ale pro začátek raději jen na 12 hodin, už jen z důvodu pronájmu okruhu, ať se to vše vleze do jednoho dne.
Byla to možnost se vžít do opravdové závodní atmosféry, protože v tomto závodu šlo hlavně o týmovou taktiku. Tzn. vhodně zvolené závodní rychlosti, střídání jezdců až po drobný servis během závodu v depu. Roli hrála každá sekunda. Dobrý tým v kategorii originál nakroužil za 12 hodin kolem 500 km a ti nejlepší v kategorii speciál dokonce až kolem 800-900 km při průměrné rychlosti nad 70 km/h. Během maratonu každý vyjel několik nádrží benzínu, měl zamaštěné ruce od oleje a hlavně super pocit z toho, že se zúčastnili něčeho, o čem jiní pouze sní a nikdy na to nebudou mít stroje nebo finanční prostředky. Tento typ soutěže je srovnatelný se závody 500 mil Indianapolis nebo s 24h Le Mans jen s tím rozdílem, že se jede na mopedech.
Rychlostní ovál polygonu Tatry Kopřivnice je situován ve svahu místního kopce Pískovna, převýšení na oválu mezi nejvyšším a nejnižším bodem je 35 metrů, což je docela slušné stoupání, které může potrápit zejména originální stroje s jezdci nad 90kg. Obvod oválu je 1600m (1 míle).
FOTOGALERIE